Annita Fjuk
Tjenestedesign er en strategisk kapabilitet i Telenor. Å tenke som en designer kan forandre måten ansatte utvikler produkter, tjenester og prosesser, og ikke minst samhandling med kunden i dette.
Foredraget vil fokusere på hvordan ledere og beslutningstakerne utnytter de strategiske mulighetene gjennom Telenors egenutviklede utdanningsprogram innen tjenestedesign. Det vil også vise eksempler på endringer som er et resultat av dette programmet.
Annita Fjuk er Visionary Research Manager of Service Innovation & Service Design og har vært en pådriver for bruk av tjenestedesign i Telenor. Hun er spesielt opptatt av hvordan tjenestedesign kan brukes som et strategisk virkemiddel for å fremme endringer som skaper verdi både for kunden og for organisasjonen.
Hun har også vært sentral i etableringen av NHHs Center for Service Innovation og har doktorgrad fra Institutt for informatikk ved Universitet i Oslo, hvor hun hadde et spesielt fokus på brukersentrert design og organisatoriske endringer innenfor nettbasert læring.
Program:
Velkommen ved Monica Hannestad, daglig leder i Design Region Bergen
Design Thinking - et virkemiddel for næringslivet ved Benedicte Wildhagen, rådgiver i Norsk design- og arkitektursenter (DOGA)
Design Thinking som strategisk kapabilitet i Telenor ved Annita Fjuk i Telenor
Avslutning ved Anita C. Drabløs, prosjektleder for Designdrevet innovasjonsprogram ved DOGA.
Raff designfrokost arrangeres i samarbeid med Design Region Bergen og er en del av Raff designuke som har et overordnet fokus på Design Thinking.
Velkommen til en inspirerende start på dagen!