Tekstilfloken - bærekraftige forretningsmodeller

  • Sted DOGA, Hausmannsgate 16 i Oslo
  • Arrangør DOGA i samarbeid med ÆRA, Scandinavian Design Group og bedriftsnettverket TRIPPEL Tekstil
  • Dato -
  • Klokkeslett -
  • Pris Gratis. Enkel servering fra Funky Fresh Foods på seminaret kl 11.00 - 14.30.
  • Arrangementet er fullbooket
  • Emner Framtanker
  • Del/kalender Kalender

Relatert

Framtanker Hovedbilde Foto Erik Furseth
-

Framtanker: Bærekraft på topptur

Trippellivestream

Introduksjon

Helly Hansen

Mud Jeans

Filippa K

Dressmann

Moods

Avslutning


Kan samfunnsansvar være en driver for ny vekst?
Kan jeg redde verden uten å kompromisse på mote?
Kan vi selge skinnet før bjørnen er skutt?

Absolutt!

Arrangementet er dessverre fullbooket. Vi streamer seminaret LIVE fra 11.30. Foredrag publiseres doga.no i etterkant. Du er likevel hjertelig velkommen til fredagsbar og å besøke våre pop up shops fra 15.00 - 18.00.

TRIPPEL er et innovasjonsprogram designet rundt hypotesen Kan samfunnsansvar være en driver for ny vekst? Det er initiert og ledet av Scandinavian Design Group og ÆRA og årets sesong har tatt for seg tekstilfloken og bærekraftutfordringene knyttet til klesbransjen.

10. juni hører du svarene! Da inviterer vi til en åpen dag hvor deltakerne fra årets sesong av Trippel vil fortelle om sine erfaringer med åpen innovasjon og verdikjedesamarbeid. Og ikke minst vil de vise frem en portefølje av konsepter for grønn vekst i klesbransjen. Deltakerne i Trippel er Helly Hansen, Varnergruppen, Moods of Norway, Filippa K, Svanemerket, Fretex, Just Fashion, Sølv Studioet, Bergfald Miljørådgivere, Kunsthøgskolen i Oslo, Høgskolen i Oslo og Akershus,Virke, Norwegian Fashion Institute, Innovasjon Norge og DOGA Norsk design- og arkitektursenter.

Deltakerne vil presentere sine forretningskonsepter og ambisjoner med svar til trippel bunnlinje: People, Planet, Profit. Du vil høre:

Seminar 11.30 - 14.30:

Velkommen
Mads Bruun Høy, ÆRA

Oslo-manifestet for bærekraft
Knut Bang og Jannicke Hølen, DOGA

Appell
Jannicke Øiaas, Scandinavian Design Group

Hvorfor Trippel?

Mads Bruun Høy og Øystein Hagen, ÆRA

Kjøp skinnet før bjørnen er skutt
ved Moods of Norway + Evlove

Boxern går
ved Varnergruppen

La parkdressen ligge
ved Helly Hansen

Kjøp mindre klær
ved Filippa K

Mud Jeans - sirkulært design

Final remarks, Sesong 3, Call to action
ved ÆRA


Vi ønsker velkommen til alle som er interessert i innovasjon generelt og innovasjon drevet av bærekraft spesielt!

Få også med deg:
Det blir porteføljesafari og kleshall med pop-up shops ved Filippa K, Høgskolen i Oslo og Akershus, Just Fashion/Made by, Prefall, Fretex, Dressmann. Varner/Svanemerket og Mud Jeans. Kleshallen tilbyr et mini skredder-verksted som veileder kunder om behandling av klær og tekstiler, og kanskje foreta små reparasjoner.

Og om du tar med gamle klær og legger i Fretex sin returboks gir Helly Hansen deg 30 % rabatt i deres nettbutikk frem til 10. juli. Tar du med dine gamle jeans vil Mud Jeans gi deg 200 kr i rabatt ved bestilling og kjøp av ny jeans på deres stand. Har du nok klær selv, gir du rabattkoden videre til en som trenger en bærekraftig jeans.

Kl 15.00 avslutter vi med fredagsBAR hos Funky Fresh Foods på DOGA med DJ Charlotte Thorstvedt! Charlotte er en av norges fremste DJs og vi er så heldige å få henne sponset av Mud Jeans på vår sommerfest og avslutning av Trippel sesong 2 denne fine fredagen i Oslo. Hun har også bakgrunn innen motebransjen som både modell og designer, og hun har vært Fairtrade-ambassadør de siste årene. En perfekt maestro for festen. Vi satser på flott vær så vi kan være ute!